Real Soccer Haxball League
Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - Printable Version

+- Real Soccer Haxball League (http://rshl.eu)
+-- Forum: FUTSAL SUMMER CUP - SEZON 4 (http://rshl.eu/Forum-FUTSAL-SUMMER-CUP-SEZON-4)
+--- Forum: Historia rozgrywek (http://rshl.eu/Forum-Historia-rozgrywek--44)
+---- Forum: Liga (http://rshl.eu/Forum-Liga--120)
+---- Thread: Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. (/Thread-Regulamin-rozgrywek-3-sezonu-Handball)



Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - Friwer - 22-03-2019

1. Ogólne
1.1 Mecze rozgrywamy systemem 4vs4.
1.2 Oficjalna mapa Handball: Link.
1.3 Zmiany zawodników w trakcie meczu są możliwe tylko podczas pauzy lub przerwy.
1.4 Pauzować można tylko, gdy piłka znajduje się w polu bramkowym oznaczonym niebieską linią lub się z nią styka dowolnym obwodem. Pauza nie może zostać wzięta w trakcie trwania sytuacji bramkowej, tj. przed strzałem jakiegoś zawodnika.
1.5 Podczas rezygnacji drużyny z rozgrywek, trener otrzymuje karę ustaloną przez Adminów.
1.6 Podczas oficjalnego meczu, obaj trenerzy muszą potwierdzić mecz i zgodę na hosta, co musi być widoczne na nagraniu.
1.7 Spamowanie i obrażanie podczas oficjalnego meczu może być surowo karane. 
1.8 Na oficjalnych meczach obowiązuje taki sam nick, jak na forum.
1.9 Mecz należy rozpocząć najpóźniej 15 min względem ustalonej godziny.
1.10 W lidze rozgrywamy dwie połowy po 10 min ze zmianą stron w przerwie. Jeśli chodzi o rozgrywki Pucharu Handball, to po upływie regulaminowego czasu gry (2x10 min.), w przypadku remisu, gramy dogrywkę (2x 5 min.). Jeśli ta nie wyłoni zwycięzców, to przechodzimy do serii rzutów karnych, które na mapie handball są rozgrywane w stylu hokejowym. Zawodnik wykonuje karnego w sytuacji sam na sam od połowy boiska. 
1.11 Wszyscy zawodnicy, którzy kończyli dogrywkę na placu gry są wyznaczeni do wykonywania rzutu karnego. 
1.12 Jeśli po czterech seriach nadal mamy remis, to w grę wchodzi zasada tzw. "nagłej śmierci". Przykład - zawodnik drużyny A trafia rzut karny, a zawodnik drużyny B przestrzela. W tym momencie mecz się kończy, a drużyna A awansuje dalej/zwycięża puchar.
1.13 Od tego sezonu bramkarz, który trzyma piłkę w swoim polu karnym dłużej niż 6 sekund dostaje odpowiednio: upomnienie - żółtą kartkę - czerwoną kartkę.
1.14 Gra "kwadratem" (bez bramkarza) dozwolona jest dopiero od 15. minuty (mecze ligowe). W pucharze można też grać czwórką w polu od 15. minuty, a w dogrywce od 7. minuty.


2. Raporty meczowe
2.1 Raport meczowy dodaje drużyna, która wygrała mecz (w przypadku remisu - gospodarz).
2.2 W przypadku braku nagrania, przy spornych sytuacjach, gdy jeden z trenerów nie chce potwierdzić wyniku meczu, który został rozegrany - organizator ma prawo do wpisania obustronnego walkowera.
2.3 Protokół musi zostać wstawiony w ciągu 48 godzin od zakończenia meczu.


3. Terminarz
3.1 Mecze rozgrywamy według sztywnego terminarza.
3.2 Dni meczowe to czwartek i niedziela.
3.3 W tym sezonie mecze będą rozgrywane jak zwykle w czwartki i w niedziele, lecz zamiast sztywnej godziny, będziecie mogli dogadać początek meczu w zakresie 20-21 godziny czasu polskiego.

4. Tabela
4.1 Kolejność końcowa w tabeli:
a) punkty
b) bilans bramkowy
c) strzelone gole
d) wynik bezpośredniego meczu
4.2 Przyznawane punkty do tabeli:
a) wygrana - 3 pkt
b) remis - 1 pkt
c) przegrana - 0 pkt
4.3 W przypadku, gdy na koniec sezonu sytuacja w tabeli przedstawiać się będzie tak, że 3 lub więcej drużyn będą miały tyle samo punktów na koncie, to o miejscu w tabeli zadecyduje przede wszystkim bilans bramkowy. W przypadku remisu rozstrzygać o kolejności w tabeli będzie liczba strzelonych bramek, a przy dalszej sytuacji patowej na samym końcu mała tabela między zainteresowanymi drużynami.


5. Przedłużenia
5.1 Do dyspozycji macie 2 dzikie karty na czas trwania rozgrywek ligowych
5.2 Dziką kartę należy zgłosić najpóźniej 2 godziny przed meczem.
5.3 Przedłużenia za zgodą obu drużyn muszą być zawarte w odpowiednim dziale.
5.4 Mecze przedłużone rozgrywacie w terminie 7 dni od daty przedłużenia. Nie ma mowy o kolejnych, więc jeśli do dnia, w którym następuje deadline nie pojawi się protokół, zostanie wpisany obustronny walkower.
5.5 Wyjątkowe sytuacje będą rozpatrywane indywidualnie po apelacji w odpowiednim wątku.


6A. Walkowery
6.1 Gra 3v4 nie jest dozwolona. 
6.2 W celu ustalenia daty rozegrania spotkania, które wcześniej zostało przełożone, należy skontaktować się z trenerem drużyny przeciwnej. Jeśli ten nie odpisuje, to kierujemy się do jego zastępcy.
6.3 Gdy drużyna przeciwna nie odpowiada lub nie ma zamiaru rozegrać spotkania, należy zgłosić walkower w dziale danej kolejki oraz wstawić screeny potwierdzające niedyspozycję rywali.
6.4 Gracz nieuprawniony do gry - walkower.
6.5 W sytuacji gdy chociaż jeden zawodnik nie przejdzie weryfikacji antyfejkowej (przepustki) jego drużyna może liczyć się z walkowerem.

6B. Kartki
6B.1 Czy ktoś dostanie kartkę po meczu zależne będzie od Organizatorów, którzy bacznie będą śledzić czat na roomie podczas każdego spotkania ligowego i pucharowego. Kartki będą dostawać zawodnicy, którzy będą obrażać innych zawodników. Gdy obrażony przez kogoś zawodnik zgłosi to do Organizatorów (a będzie miał na to 48 godzin od wstawienia protokołu), to wtedy zawodnik, który będzie winowajcą, ujrzy pomeczową/e kartkę/i. 
6B.2 Dwie żółte kartki w jednym meczu, to kartka koloru czerwonego, co oznaczać będzie pauzę w następnej kolejce. Zawodnicy będą pauzować także po zobaczeniu dwóch żółtych kartek ogółem lub po ujrzeniu bezpośredniej czerwonej kartki.


7. Drużyny
7.1 Każda drużyna posiada 5 slotów na roomie, lecz gdy w danej drużynie znajduje się hoster, to należy jej się 6 slotów.
7.2 Do rozgrywek zostaje dopuszczona drużyna, która posiada min. 4 graczy.
7.3 Każdy klub posiada własny wątek, w którym ma prawo odnotowywać wszelkie zmiany kadrowe. 
7.4 Jeśli do klubu został dodany gracz, to musi on w tym samym wątku potwierdzić udział w rozgrywkach.


8. Transfery
8.1 Każda drużyna może przeprowadzić 7 transferów w trakcie trwania sezonu.
8.2 Zawodnicy mogą zmienić barwy klubowe 2 razy podczas trwania sezonu.
8.3 Wyjątkowe sytuacje będą rozpatrywane indywidualnie po apelacji w odpowiednim wątku.


9. Fair play
9.1 O oddaniu bramki na lagu, bądź innej przykrej sytuacji (np. afk) decyduje drużyna przeciwna.
9.2 Nie można używać wspomagaczy typu makro.


10. Statystyki indywidualne
10.1 W przypadku bramki samobójczej nie zalicza się asysty.
10.2 O tym czy należy się asysta lub gol decydują Organizator, który sprawdza każdy gol w danym meczu.
10.3 Zawodnik musi spędzić powyżej 50% czasu podczas rozgrywek w drużynie, by otrzymać nagrodę, jeśli ta takową zdobędzie. Łączny czas gry zawodnika, który spełnia te wymagania musi wynieść minimum 20 minut.
10.4 Zawodnik, który spędził w danej drużynie poniżej 50% czasu podczas rozgrywek, musi rozegrać przynajmniej 40 minut, by otrzymać nagrodę.
10.5 By bramkarz mógł walczyć o złote rękawice dla najlepszego zawodnika na bramce, musi spełnić wymóg 70% czasu spędzonego na bramce względem bramkarza z największą ilością minut. Przykładowo bramkarz X bronił w lidze 100 minut i jest to największa ilość minut spośród goalkeeperów, więc pozostali bramkarze muszą uzbierać minimum 70 minut, by liczyć się w tej klasyfikacji.
10.6 Od tego sezonu jeśli dwoje zawodników będzie miało taką samą ilość bramek na koniec sezonu, to obaj otrzymują statuetkę. Natomiast jeśli zawodników będzie więcej niż dwóch, to wtedy nagrodę wygrywa ten, który zaliczy więcej asyst.


11. Pauzy, przerwy w grze
11.1 W ciągu całego meczu nie powinno dokonać się więcej niż 3 pauz.
11.2 Pauza nie powinna trwać dłużej niż 5 minut (3 pauzy na mecz - 15 minut).
11.3 Pauza dokonana w celu zmiany zawodnika nie jest brana pod uwagę.


12. Przepustki/Potwierdzenia
12.1 Stosowanie przepustek jest bezwzględnie obowiązkowe we wszystkich rozgrywkach RSHL.
12.2 Niezastosowanie się do przepustek przez co najmniej jednego zawodnika z danej drużyny (mowa o sytuacji, gdy dany zawodnik ani razu nie skorzystał z przepustki podczas meczu) skutkuje walkowerem dla rywali i karą w wysokości 40% ostrzeżeń dla kapitana za nieprzypilnowanie swojego zawodnika. Jeśli kapitan był nieobecny na meczu to kara przechodzi na jego oficjalnego asystenta, (pod warunkiem, że on był obecny),
12.3 Jeżeli istnieją jednoznaczne dowody na to, że zawodnik był przez kogoś fejkowany, wtedy osoba podszywająca się otrzymuje bana na forum.
12.4 Jeśli istnieją jednoznaczne dowody na to, że zawodnik który był fejkowany zezwalał na podszywanie się pod siebie lub wiedział o tym i nie zareagował, również otrzymuje on bana na forum.
12.5 Jeżeli istnieją jednoznaczne dowody na to, że kapitan zezwalał na fejkowanie w swoim zespole lub wiedział o tym i nie zareagował, także otrzymuje on bana na forum.
12.6 Jeśli w proceder zamieszany był ktoś jeszcze, to również otrzyma stosowną karę.
12.7 W przypadku recydywy kary będą proporcjonalnie wyższe.
12.8 Jeśli gracz ma problem wejść przez przepustkę, wówczas kapitan zespołu ma obowiązek poinformowania administratora o zaistniałej sytuacji, by ten mógł zweryfikować prawdziwą tożsamość zawodnika (najlepiej poprzez oficjalny serwer rshl.eu na TeamSpeaku)
12.9 Podczas relogów, gracz również zobowiązany jest do wejścia przez przepustkę. Jeśli tak się nie stanie - wówczas zawodnik otrzymuje karę w postaci zawieszenia na jeden mecz. W przypadku nagminnego naginania zasad, tzw. recedywy - możliwe jest wydłużenie karencji.
12.10 Jeżeli obie drużyny złamią regulamin, tzn. mecz nie odbędzie się w pełni na wejściówkach - automatycznie skutkuje to obustronnym walkowerem.
12.11 Na roomie ligowym mogą przebywać tylko użytkownicy, którzy są:
-Graczami drużyn uczestniczących w tym meczu (z wyjątkiem graczy nieuprawnionych do gry, np. zawieszonych za dwie żółte lub czerwoną kartkę),
-Streamerem lub komentatorami tego meczu,
-Administratorem, który wszedł na ten mecz w razie wystąpienia takiej potrzeby.
Wszyscy pozostali użytkownicy mają surowy zakaz przebywania na roomie ligowym zarówno przed, w trakcie jak i po zakończeniu danego spotkania. Każdy użytkownik, który pojawi się w logach przepustki pomimo niespełniania powyższych wymogów, może zostać ukarany zawieszeniem na określoną ilość meczów lub procentami na forum. Szczególnie w sytuacji, gdy dochodzi do podejrzenia wystąpienia tzw. fejka w tym spotkaniu.



Inne:
13.1 Organizatorzy ligi mają prawa do rozpatrywania różnych spraw indywidualnie (poza regulaminem), dlatego by przy spornych sytuacjach nikt nie próbował omijać regulaminu na skróty.

Regulamin przed rozpoczęciem ligi może ulec zmianie.


RE: Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - Friwer - 25-03-2019

Zmiana co do punktu 3.3.


RE: Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - Friwer - 25-03-2019

Dodany punkt 1.13


RE: Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - Friwer - 01-04-2019

Dodano cały punkt 12, gdyż od tego sezonu wdrażany jest system wejściówek.


RE: Regulamin rozgrywek 3 sezonu Handball. - James Harden - 30-04-2019

Dodano zapomniany punkt 1.14, bo już widzę, że niektórym się włączył kwadrat przed 15 min. czasami.