Real Soccer Haxball League
Regulamin rozgrywek 1. sezonu ligi Handball RSHL - Printable Version

+- Real Soccer Haxball League (http://rshl.eu)
+-- Forum: LIGA HANDBALL - SEZON 1 (http://rshl.eu/Forum-LIGA-HANDBALL-SEZON-1)
+--- Forum: Organizacja (http://rshl.eu/Forum-Organizacja--34)
+--- Thread: Regulamin rozgrywek 1. sezonu ligi Handball RSHL (/Thread-Regulamin-rozgrywek-1-sezonu-ligi-Handball-RSHL)



Regulamin rozgrywek 1. sezonu ligi Handball RSHL - Marco Asensio - 07-10-2018

1. Ogólne
1.1 Mecze rozgrywamy systemem 4vs4.
1.2 Oficjalna mapa Handball: Link.
1.3 Zmiany zawodników w trakcie meczu są możliwe tylko podczas pauzy lub przerwy.
1.4 Pauzować można tylko, gdy piłka znajduje się w polu bramkowym oznaczonym niebieską linią lub się z nią styka dowolnym obwodem. Pauza nie może zostać wzięta w trakcie trwania sytuacji bramkowej, tj. przed strzałem jakiegoś zawodnika.
1.5 Podczas rezygnacji drużyny z rozgrywek, trener otrzymuje karę ustaloną przez Adminów.
1.6 Podczas oficjalnego meczu, obaj trenerzy muszą potwierdzić mecz i zgodę na hosta, co musi być widoczne na nagraniu.
1.7 Spamowanie i obrażanie podczas oficjalnego meczu może być surowo karane.
1.8 Na oficjalnych meczach obowiązuje taki sam nick, jak na forum.
1.9 Mecz należy rozpocząć najpóźniej 15 min względem ustalonej godziny.
1.10 W lidze rozgrywamy dwie połowy po 10 min ze zmianą stron w przerwie. Jeśli chodzi o rozgrywki Pucharu Handball, to po upływie regulaminowego czasu gry (2x10 min.), w przypadku remisu, gramy dogrywkę (2x 5 min.). Jeśli ta nie wyłoni zwycięzców, to przechodzimy do serii rzutów karnych, które na mapie handball są rozgrywane w stylu hokejowym. Zawodnik wykonuje karnego w sytuacji sam na sam od połowy boiska.
1.11 Wszyscy zawodnicy, którzy kończyli dogrywkę na placu gry są wyznaczeni do wykonywania rzutu karnego.
1.12 Jeśli po czterech seriach nadal mamy remis, to w grę wchodzi zasada tzw. "nagłej śmierci". Przykład - zawodnik drużyny A trafia rzut karny, a zawodnik drużyny B przestrzela. W tym momencie mecz się kończy, a drużyna A awansuje dalej/zwycięża puchar.


2. Raporty meczowe
2.1 Raport meczowy dodaje drużyna, która wygrała mecz (w przypadku remisu - gospodarz).
2.2 W przypadku braku nagrania, przy spornych sytuacjach, gdy jeden z trenerów nie chce potwierdzić wyniku meczu, który został rozegrany - organizator ma prawo do wpisania obustronnego walkowera.
2.3 Protokół musi zostać wstawiony w ciągu 48 godzin od zakończenia meczu.


3. Terminarz
3.1 Mecze rozgrywamy według sztywnego terminarza.
3.2 Dni meczowe to czwartek i niedziela.
3.3 W tym sezonie wprowadzamy sztywne godziny meczów. W czwartki i w niedziele mecze będą rozgrywane o godzinie 21.00!

4. Tabela
4.1 Kolejność końcowa w tabeli:
a) punkty
b) bilans bramkowy
c) strzelone gole
d) wynik bezpośredniego meczu
4.2 Przyznawane punkty do tabeli:
a) wygrana - 3 pkt
b) remis - 1 pkt
c) przegrana - 0 pkt
4.3 W przypadku, gdy na koniec sezonu sytuacja w tabeli przedstawiać się będzie tak, że 3 lub więcej drużyn będą miały tyle samo punktów na koncie, to o miejscu w tabeli zadecyduje mała tabela między zainteresowanymi zespołami.


5. Przedłużenia
5.1 Do dyspozycji macie 2 dzikie karty na czas trwania rozgrywek ligowych
5.2 Dziką kartę należy zgłosić najpóźniej 2 godziny przed meczem.
5.3 Przedłużenia za zgodą obu drużyn muszą być zawarte w odpowiednim dziale.
5.4 Mecze przedłużone rozgrywacie w terminie 7 dni od daty przedłużenia. Nie ma mowy o kolejnych, więc jeśli do dnia, w którym następuje deadline nie pojawi się protokół, zostanie wpisany obustronny walkower.
5.5 Wyjątkowe sytuacje będą rozpatrywane indywidualnie po apelacji w odpowiednim wątku.


6A. Walkowery
6.1 Gra 3v4 nie jest dozwolona.
6.2 W celu ustalenia daty rozegrania spotkania, które wcześniej zostało przełożone, należy skontaktować się z trenerem drużyny przeciwnej. Jeśli ten nie odpisuje, to kierujemy się do jego zastępcy.
6.3 Gdy drużyna przeciwna nie odpowiada lub nie ma zamiaru rozegrać spotkania, należy zgłosić walkower w dziale danej kolejki oraz wstawić screeny potwierdzające niedyspozycję rywali.
6.4 Gracz nieuprawniony do gry - walkower.
6.5 W sytuacji gdy chociaż jeden zawodnik nie przejdzie weryfikacji antyfejkowej (przepustki) jego drużyna może liczyć się z walkowerem.

6B. Kartki
6B.1 Od tego sezonu na boiskach handballa wchodzą w życie pomeczowe kartki. Czy ktoś dostanie kartkę zależne będzie od Organizatorów, którzy bacznie będą śledzić czat na roomie podczas każdego spotkania ligowego i pucharowego. Kartki będą dostawać zawodnicy, którzy będą obrażać innych zawodników. Gdy obrażony przez kogoś zawodnik zgłosi to do Organizatorów (a będzie miał na to 48 godzin od wstawienia protokołu), to wtedy zawodnik, który będzie winowajcą, ujrzy pomeczową/e kartkę/i.
6B.2 Dwie żółte kartki w jednym meczu, to kartka koloru czerwonego, co oznaczać będzie pauzę w następnej kolejce. Zawodnicy będą pauzować także po zobaczeniu dwóch żółtych kartek ogółem lub po ujrzeniu bezpośredniej czerwonej kartki.


7. Drużyny
7.1 Każda drużyna posiada 5 slotów na roomie, lecz gdy w danej drużynie znajduje się hoster, to należy jej się 6 slotów.
7.2 Do rozgrywek zostaje dopuszczona drużyna, która posiada min. 4 graczy.
7.3 Każdy klub posiada własny wątek, w którym ma prawo odnotowywać wszelkie zmiany kadrowe.
7.4 Jeśli do klubu został dodany gracz, to musi on w tym samym wątku potwierdzić udział w rozgrywkach.


8. Transfery
8.1 Każda drużyna może przeprowadzić 7 transferów trakcie trwania sezonu.
8.2 Zawodnicy mogą zmienić barwy klubowe 2 razy podczas trwania sezonu.
8.3 Wyjątkowe sytuacje będą rozpatrywane indywidualnie po apelacji w odpowiednim wątku.


9. Fair play
9.1 O oddaniu bramki na lagu, bądź innej przykrej sytuacji (np. afk) decyduje drużyna przeciwna.
9.2 Nie można używać wspomagaczy typu makro.


10. Statystyki indywidualne
10.1 W przypadku bramki samobójczej nie zalicza się asysty.
10.2 O tym czy należy się asysta lub gol decydują Organizator, który sprawdza każdy gol w danym meczu.
10.3 Zawodnik musi spędzić powyżej 50% czasu podczas rozgrywek w drużynie, by otrzymać nagrodę, jeśli ta takową zdobędzie. Łączny czas gry zawodnika, który spełnia te wymagania musi wynieść minimum 20 minut.
10.4 Zawodnik, który spędził w danej drużynie poniżej 50% czasu podczas rozgrywek, musi rozegrać przynajmniej 40 minut, by otrzymać nagrodę.
10.5 By bramkarz mógł walczyć o złote rękawice dla najlepszego zawodnika na bramce, musi spełnić wymóg 70% czasu spędzonego na bramce względem bramkarza z największą ilością minut. Przykładowo bramkarz X bronił w lidze 100 minut i jest to największa ilość minut spośród goalkeeperów, więc pozostali bramkarze muszą uzbierać minimum 70 minut, by liczyć się w tej klasyfikacji.


11. Pauzy, przerwy w grze
11.1 W ciągu całego meczu nie powinno dokonać się więcej niż 3 pauz.
11.2 Pauza nie powinna trwać dłużej niż 5 minut (3 pauzy na mecz - 15 minut).
11.3 Pauza dokonana w celu zmiany zawodnika nie jest brana pod uwagę.


12. Przepustki
12.1 Na oficjalnych meczach jest obowiązek wejścia na room przez przepustkę stworzoną przez hostera.
12.2 Wszelkie próby manipulacji przepustkami będą bardzo surowo karane.


Inne:
13.1 Organizatorzy ligi mają prawa do rozpatrywania różnych spraw indywidualnie (poza regulaminem), dlatego by przy spornych sytuacjach nikt nie próbował omijać regulaminu na skróty.


RE: Regulamin rozgrywek 1. sezonu ligi Handball RSHL - Marco Asensio - 08-11-2018

Aktualizacja. Proszę zwrócić szczególną uwagę na podpunkt 3.3!